Obchod očima nováčků aneb jaké jsou začátky v našem businessu

Obchod očima nováčků aneb jaké jsou začátky v našem businessu

Aneta Vopálková 31. 7. 2019

Slevomat je na trhu již osm let. A za tu dobu se hodně posunul – ze slevového portálu, který nabízí až 70% slevy, se stal portál inspirující více než 1 800 000 zákazníků. Jak se dnes obchoduje gastro a zážitky? Nejen to se dozvíte se od našich obchodních nováčků Ondry (vlevo) a Lukáše (vpravo).

Odkud jste k nám přišli?

Ondra: Do Slevomatu jsem se před osmi měsíci dostal jako student právnické fakulty, kterým jsem i nadále, a Slevomat se tak stal místem mojí první pražské pracovní zkušenosti. Během studia jsem vypomáhal s naším rodinným penzionem v Jeseníkách a před nastěhováním do Prahy jsem byl rok v zahraničí, kde jsem se podílel na vzdělávání dětí a mládeže v rámci programu Erasmus.

Lukáš: Já přišel po šesti letech ze služebního poměru od Policie ČR a právě mi tady začíná druhý měsíc.

Proč jste vlastně na náš inzerát obchodníka odpovídali, co vás k tomu vedlo?

Ondra: Vývoj Slevomatu jsem sledoval víceméně od jeho založení, kdy mě okamžitě zaujal. Sympatie u mě přetrvaly i po několika letech, tak jsem se na podzim 2017 rozhodl taky vyzkoušet firemní kulturu, která mi přišla v rámci ČR unikátní. Do jiné společnosti jsem se ani nehlásil. A když jsem přemýšlel, na jakou pozici bych se nejlépe hodil, tak mi vyšla pozice obchodníka spojená s gastronomií – ta je mým velkým koníčkem.

Lukáš: Měl jsem z minulosti nějakou zkušenost s obchodem a Slevomat mě zaujal na první pohled. Rostoucí, dynamická firma plná mladých lidí… Navíc všechno působilo dojmem „open-mind“ – to byla přesně ta změna, kterou jsem potřeboval.

Jak jste si původně představovali tuhle pozici?

Ondra: Musím říct, že představy se poměrně shodovaly s následnou realitou. Už před odesláním životopisu jsem se snažil o pozici získat maximum informací, takže jsem měl poměrně ucelenou představu. Řečeno zjednodušeně – chtěl jsem práci, která bude dynamická, pestrá, v příjemném kolektivu. A kde budu dobře oceněn za dosažené výsledky.

Lukáš: Měl jsem za to, že tato pozice bude především o vyhledávání a komunikaci. Takže jsem měl vlastně pravdu.

Dokázali jsme vám v rámci výběrového řízení ukázat, jak to v reálu bude vypadat? Nebo si myslíte, že to mělo od reality daleko?

Ondra: Dokázali, naprosto. Výběrové řízení probíhalo ve více kolech a součástí byl i domácí úkol: vybrat partnery, které bych rád zobchodoval, a popsat, jak bych si spolupráci s nimi představoval. Už proces výběrového řízení mi tak pomohl velice rychle pochopit, co mě čeká.

Lukáš: V průběhu výběrka jsem si vyzkoušel i modelové situace a vlastně od prvního kontaktu s lidmi ze Slevomatu jsem byl připravován na to, co mě na pozici obchodníka čeká. Odpověď je tedy ano – rozhodně jsem byl seznámen s realitou.

Jak probíhalo vaše zaškolení?

Ondra: Zaškolení probíhalo pár dnů, kdy mě společně s dalšími nováčky zaškolovala kolegyně Klárka, která nám rychle a srozumitelně popsala základní informace práce se systémem, principy spolupráce s partnery a portfoliem nebo nám také poskytla cenné tipy, jaké partnery je nejlepší oslovovat.

Lukáš: Upřímně, zaškolování vlastně tak nějak ještě probíhá. Člověk se pořád učí. Ale co se úplného startu týče, tak jsem měl první týden intenzivní školení, několik schůzek s partnery mých kolegů a především sedím mezi partou velmi zkušených a úspěšných obchodníků, takže se kdykoliv mohu na cokoliv zeptat… Kolegové se mnou mají velkou trpělivost (smích).

Co vám přišlo (nebo přijde) nejtěžší?

Ondra: Nejspíš najít v sobě vůli, sílu a ten správný argument změnit názor potencionálního nového partnera, který z různých důvodů nestojí ani o schůzku. Osobní setkání už je pro mě příjemné, tam mám prostor lépe pochopit potřeby partnera a najít společnou cestu k co nejlepšímu výsledku.

Lukáš: Já vlastně ani nevím co odpovědět. Na pozici obchodníka jsem byl díky teamu lidí ze Slevomatu skvěle připraven a práce mě baví a naplňuje, takže si každou její část užívám.

Jak vlastně vypadá váš den?

Ondra: Každý den může být jiný, podle toho, jak si ho naplánuji. To mě na práci obchodníka baví. Nicméně většinu času trávím buď na schůzkách s obchodními partnery, nebo s kolegy v nových prostorách na Karlíně.

Lukáš: Snažím se dělit si dny do akvizičních a dnů na schůzky. Když mám schůzky, tak se někdy do kanceláře ani nedostanu, V akviziční dny připravujeme dealy, děláme samotnou akvizici, vyhledávání nových partnerů a další věci. Výhoda ovšem je, že každý si den může naplánovat tak, jak to sedí jemu.

Jací jsou naši potencionální obchodní partneři? Podle čeho si je vybíráte a jak na vás reagují, když jim voláte a nabízíte spolupráci?

Ondra: Je to samozřejmě silně individuální. Vnímání Slevomatu se dle mého názoru stále mění a lidé ho již nevnímají jen jako slevový portál. Nicméně v oboru gastronomie se s tím stále setkáváme a někdy je třeba partnerům trpělivě vysvětlovat, v čem spočívá síla Slevomatu a proč spolupráce s námi má smysl. Co se týče výběru partnerů, tak jistě sleduji recenze potencionálního partnera, zda se jedná o spolehlivého partnera a zejména zda bude z obchodního hlediska pro Slevomat zajímavý.

Lukáš: Snažím se vybírat si partnery podle atraktivity. Vždy si říkám, jestli bych takový podnik sám navštívil. No a reakce jsou velmi individuální: někdy se v prvních dvou větách dohodneme na schůzce, jindy naopak jsem tři minuty odmítán. A to je pro mě kolikrát zajímavější, protože musím zapojit celého obchodního ducha – a já mám rád výzvy. Většina těch hovorů, ale končí dle mých představ.

Je něco, co vám v práci zlepší den?

Ondra: Určitě toho bude víc. Pokud se komukoliv z týmu podaří získat většího nebo něčím zajímavého partnera, je to vždycky důvod k radosti. Z mimopracovních věcí určitě něco zdravého a dobrého v naší společné lednici 🙂

Lukáš: Každý den mě tam něco překvapí. Je tam parta skvělých lidí, velmi pozitivní a motivující atmosféra, skvělá zábava a v neposlední řadě máme úžasné holky na HR, které se o nás starají. Máme pořád nějaké akce, teambuildingy a v kuchyních opravdu není nouze o jídlo. Zázemí, jaké tady máme, jsem si nedokázal ani představit.

Jaký je váš zatím největší úspěch za tu krátkou chvíli ve Slevomatu?

Ondra: V březnu se mi podařilo získat po 3 letech zpět na Slevomat Království Železnic. Nicméně za největší úspěch považuji výstavu Czech Repubrick v pražském domě Hamleys, což je krásná výstava českých památek postavených z 2,5 tuny Lego kostek.

Lukáš: Za tu chviličku se mi povedlo navázat spolupráci s velmi zajímavými projekty, mezi nimi i s jedním velmi nadějným pražským barem. Byli oceněni v magazínu “Forbes” a koncept jejich práce mě fascinuje. Jmenovat ještě nechci, ale v září by nám měla běžet první akce. 

Máte nějakou svou výzvu? Nějakého partnera, kterého byste chtěli přinést na Slevomat?

Ondra: Momentálně je mojí největší výzvou navázání spolupráce s jedním z velkých aquaparků v ČR, kterého se do Slevomatu ještě nepodařilo získat.

Lukáš: Na finálním pohovoru jsem řekl, že budu první, kdo přinese deal s restaurací oceněnou hvězdou Michelin. Takže tohle je rozhodně jeden z cílů. No a pak samozřejmě už dlouho je tu nepsaná výzva o restaurace ze sítě Ambiente.

Co se vám ve Slevomatu nejvíc líbí?

Ondra: Svoboda vlastního myšlení a v podstatě neomezené možnosti volby, jakého obchodního partnera se pokusíte získat. Pak jistě již zmíněná pracovní kultura ve firmě, kde jsem i za krátkou dobu stihl poznat přátele, kteří jsou mi blízcí.

Lukáš: Jsem nadšený z produktu, který tu vytváříme a nabízíme. Než jsem tady začal pracovat, neměl jsem představu, jak moc je to flexibilní záležitost. Jednoduše řečeno: skvěle se vám prodává něco, o čem jste přesvědčení, že to skvělé prostě je. Dál je to firemní kultura, svoboda, parta lidí… Pak už bych jen opakoval předchozí odpovědi.

Vidíte se tady i v budoucnu? Chtěli byste se někam posouvat? Jestli ano, tak jakým směrem?

Ondra: Práce ve Slevomatu se hodně odvíjí od mého studia práv. Přesto momentálně plánuji ve firmě zůstat i po dokončení studia, jelikož jsem zde opravdu spokojený a nemám důvod nic měnit. V obchodu se mi zatím docela daří a rád bych zde zůstal i nadále. Uvidíme, jestli někdy dostanu příležitost vést vlastní tým nebo mě naláká jiná pozice. Ať už to dopadne jakkoliv, rád bych svoji budoucnost spojil s prací ve Slevomatu, který se dle mého názoru bude i nadále rozvíjet a růst.

Lukáš: Rozhodně ano, chci se dál učit, vstřebávat zkušenosti a dělat lepší a lepší dealy. Pozice obchodníka má velký potenciál a prostor pro seberealizaci je zde obrovský.

Pražský tým obchodníků a city managerů

Máte také obchodního ducha a líbí se Vám náš produkt? Mrkněte na naše volné židle a napište nám. Těšíme se!

Aktuální nabídky volných židlí

Jak se vám článek líbil?

Aneta Vopálková

HR Specialist Senior

Nahoru