Seznamte se s našimi obchodními týmy

Seznamte se s našimi obchodními týmy

Aneta Vopálková 31. 7. 2019

Každý měsíc na našich stránkách spustíme až 3 000 nových nabídek ze všech sekcí, napříč kterými momentálně spolupracujeme s více než 16 tisíci partnerských firem. V loňském roce Slevomat vyrostl o 20 % a stále máme velké plány. Abychom dělali práci efektivně a měli zastoupení u všech kategorií, dělí se naše obchodní oddělení na několik týmů. Zjistěte, jak tyto týmy fungují, a seznamte se s jejich manažery. Mimo jiné vám prozradí, jaké k sobě hledají posily.

Inside sales – obchodníci, jejichž hlavním nástrojem je telefon

Oddělení Inside Salesu má na starosti Verča. Ta vystudovala obchodní akademii a prakticky hned po škole se začala věnovat obchodu – od pozice prodavačky přes zástupce vedoucí prodejny až po obchodování po telefonu. Ve Slevomatu je již čtvrtý rok a za tu dobu se od klasického obchodníka dostala až na manažera.

Veru, jak bys popsala svůj tým?

Inside Sales má momentálně 7 členů, je záměrně sestavený různorodě a musím říct, že to funguje – vzájemně se inspirujeme a učíme se od sebe. Každý máme jiný styl obchodování a taky jiný vztah s partnery. Občas zírám, co mí kolegové s partnery vymyslí a co se od nich dozví…

Tým Inside Sales

Jaký segment obchodujete a jak vypadá klasický den tvého obchodníka?
Obchodujeme všechno, co Slevomat nabízí, máme tím pádem největší přehled a taky spouštíme největší počet akcí (jen pro představu, jeden obchodník je schopný zobchodovat i 200 akcí měsíčně). Začínáme cca od 9:00 vyřizováním e‑mailů od partnerů a kolegů i telefonáty (+ infolinka). Během dne pomáháme partnerům: vysvětlujeme jim zadávání nabídky, práci s našim systémem, vymýšlíme s nimi nové akce. Také komunikujeme s kolegy napříč odděleními, abychom do světa vypustili co nejúspěšnější nabídky. Více o tom, jak vypadá den na Inside se dozvíte přímo od kolegů Jirky a Soni.

Inside Sales Specialisti

Co myslíš, že je na této pozici nejtěžší?
Různorodost, obchodník v týmu IS musí být schopný zobchodovat jak kosmetiku, tak pobytový balíček. My holky míváme problém s technickými kategoriemi (např. nabídky na auto/moto), kluci zase s kosmetikou a manikúrou.

Čím se vyznačují tví nejúspěšnější obchodníci?
Odvahou, chutí posouvat se a hledat nové možnosti, cílevědomostí… Ale hlavně je práce baví.

Kdy se po nástupu na pozici objeví první výsledky?

Pokud je člověk šikovný, výsledky se dostaví okamžitě.

Co od lidí ve svém týmu očekáváš?
Zapálení, chuť učit se novým věcem a posouvat se, týmového ducha, kreativu a samozřejmě schopnost dotáhnout věci do konce.

Co všechno musí znát a umět, aby vám to klapalo?

Musí mít přirozený obchodnický talent a zapálení.

Kdo a proč by měl jít k tobě do týmu?

Člověk, který je kreativní a nesnáší stereotyp. Hledáme týmového hráče, který rád překonává své hranice. A proč by měl jít ke mně do týmu? Protože tu na něj čekají skvělí kolegové, možnost pěkného výdělku, zábavná a různorodá práce.

Pražský obchodní tým pro lokální zážitky

Tento tým má na starosti Tomáš. Tom má vystudovanou hotelovou školu a několik let pracoval jako barman. Stejně tak jako Verča, se na manažerskou pozici vypracoval a brzy ve Slevomatu oslaví svůj pátý rok.

Tome, jaký je tvůj tým, co ho vystihuje?

Každý člen v našem týmu má své silné stránky, tudíž se nám daří obchodovat širokou škálu partnerů v různých segmentech.

Jaký segment obchodujete a jak vypadá klasický den obchodníka u tebe v týmu?

Náš tým obchoduje v terénu gastro, zážitky, zábavu a wellness. Prostě cokoliv, co se dá v Praze zažít. U nás den začíná tak, že si obchodník zkontroluje své výsledky a prodeje startujících nabídek. Pak je to již na každém zvlášť, jak si den nebo týden naplánuje, proto je den každého obch

odníka trochu jiný. Cíl máme ale stejný – vyhledávání a akvizice nových partnerů, osobní schůzky s nimi a péče o své portfolio.

Co je podle tebe na této pozici nejtěžší?

Nejtěžší jsou asi začátky, a pak pocit „vyhoření“. Ne každý měsíc vyjde na 100 % a je třeba se tím nenechat ovlivnit.

Čím se vyznačují nejlepší obchodníci ve tvém týmu?

Jsou aktivní, pracovití, mají obchodní myšlení a nebojí se „velkých“ partnerů.

Kdy se u nováčků dostavují první výsledky?

Je to dost individuální. Někdo vidí výsledky hned první měsíc, jiný až po druhém. Každopádně první měřitelný výsledek se objeví při spuštění první nabídky. (Více o tom, jaké jsou začátky našich Pražských obchodníků najdeš zde).

Co od lidí ve svém týmu očekáváš?

Rozhodně férovost, spolehlivost, zodpovědnost za svůj i týmový výsledek.

Jaké znalosti nebo dovednosti musí mít, aby vám to klapalo?

U nás není potřeba, aby kandidát znal a u měl něco konkrétního, spíš hodně dáme na vlastnosti, které jsem jmenoval v předchozí odpovědi. V každém případě je potřeba pracovitost a obchodní myšlení.

Kdo a proč by měl jít k tobě do týmu?

Člověk, kterého baví obchod a zajímá se o segment, který obchodujeme. A samozřejmě člověk, který je týmovým hráčem.

Pražský obchodní tým

Obchodní konzultanti pro sekci e‑shopů a potravin

Tým, který se věnuje oslovování e‑shopů, vede Fanda. S obchodem začal už v roce 1992, má tak za sebou zkušenosti z různých oblastí (specializované produkty, náhradní automobilové díly, nápoje). Do Slevomatu nastoupil v říjnu 2011 na pozici obchodníka a od roku 2016 tým e‑shopů vede.

Fando, co vystihuje tvůj tým?

Převážně pánská společnost se smyslem pro humor. Sport je u nás vždy vítané téma.

Jak vypadá klasický den tvého obchodníka? Jaký segment tvé oddělení obchoduje?

Akvizice a servis stávajících partnerů. Moji obchodníci mohou obchodovat e‑shopy po celé ČR, proto převážně komunikují přes telefon a email zde z kanceláře. Pod pojmem e‑shop se skrývá zboží všeho druhu – nejvíce potraviny, fotoprodukty, textil do ložnice, móda, šperky a tak dále.

Co považuješ na této pozici za nejtěžší?

Za mě je asi nejtěžší najít ekonomický prostor ke spolupráci (nejvýhodnější nabídky na trhu).

Obchodní tým pro kategorii E‑shopů

Čím se vyznačují tví nejúspěšnější obchodníci?
V mém týmu je to jasné. Nejúspěšnější obchodníci jsou velmi aktivní ve vyhledávání nových partnerů, mají i přirozeně více zkušeností s vyjednáváním, na kterých mohou stavět.

Jak rychle se u nového obchodníka dostaví výsledky?

Vzhledem k tomu, že e‑shopů v ČR je opravdu hodně, tak pokud je obchodník aktivní, měly by se dostavit již brzy. Od 7. dne tak do měsíce. 🙂

Co od lidí ve svém týmu očekáváš?

Jak jsem už zmiňoval, v našem týmu je velmi důležitá aktivita. Takže očekávám snahu ve vyhledávání a oslovování nových partnerů. Mí obchodníci se nesmí bát nejen prodávat přes telefon, ale ani osobních schůzek.

Co všechno musí znát a umět, aby vám to společně klapalo?

Ideální jsou předešlé obchodní zkušenosti přímo se segmentem e‑shopů/zboží a samozřejmě celkový zájem a přehled o e‑commerce.

Proč je obchod v této kategorii podle tebe zajímavý?

Sekce e‑shopů je naše nejmladší kategorie, proto je zde i největší prostor pro získávání nových partnerů. Velkou výhodou je možnost obchodu na dálku, takže obchodník může oslovit i velmi vzdáleného partnera. A co obchodníky může hodně těšit, jsou vysoké provize v této sekci.

Obchodní tým pro kategorii Cestování

Oddělení cestování mají na starosti hned dva team leadeři – TomJirkou. Tomáš vystudoval cestovní ruch na vysoké hotelové škole. Už během studií se věnoval obchodu v několika společnostech, ale po ukončení školy ho to zatáhlo do Slevomatu, kde je již rok a půl. Jirka je s námi už od roku 2014: začal jako Key Account Manager pro cestovní kanceláře a postupně se dopracoval na pozici teamleadera. S obchodem ale začínal už v roce 2010 v OVB.

Kluci, jak byste popsali vaše týmy?

Tým Cestování

Jsou rozmanité. Každý člověk je jiný, ale skvěle se vzájemně doplňují.

Jaký segment obchodujete a jak vypadá klasický den vašich obchodníků?

Obchodujeme cestování, což znamená hotely, penziony, kempy a další zajímavá ubytovací zařízení. Snažíme se obchodovat co nejvíce na osobní bázi, i když telefon k naší práci samozřejmě také patří. Klasický den obchodníka probíhá tak, že ráno absolvuje celotýmový telefonát, kde si řekneme, co nás čeká, vyřeší maily od partnerů, do systému se zadají nové akce. Pak jde člověk buď na schůzky, nebo si schůzky domlouvá. Během dne pak také řeší všechny podněty od svých partnerů (úprava akce, doplňující dotazy atd.).

Co je podle vás nejtěžší na téhle pozici?

Vybudovat nějakou kontinuitu práce. Uvědomit si, že se jednání s partnery může protáhnout do několika měsíců, a tím pádem je potřeba mít rozpracováno velké množství věcí najednou.

V čem se vyznačují vaši nejlepší obchodníci?

Zdravou drzostí a trávením velkého množství času na cestách za partnery. Samozřejmě i tím, že mají oči otevřené a dokáží po cestě za partnerem objevit další místa s potenciálem.

Za jak dlouho se dostaví první výsledky?

První akce mají ti šikovnější za měsíc. Výsledky jako takové se mohou dostavovat po cca 3 měsících.

Co očekáváte od svého týmu?

Očekáváme pracovitost, loajálnost firmě a schopnost osobního kontaktu. Samozřejmě potřebujeme aby byli pečliví a samostatní ve své práci.

Co musí znát nebo umět, aby vám to společně klapalo?

Jsme schopni je všemu naučit. Samozřejmě zkušenosti z cestovního ruchu nebo obchodu jsou výhodou. Hlavní je, aby byl člověk učenlivý, přirozeně komunikativní, nebál se mluvit s lidmi a používal selský rozum.

Kdo a proč by měl připojit k vám do týmu?

Každý kdo rád mluví s lidmi, je zároveň schopen sám pracovat a zajímají ho výzvy. U nás v týmu dostane ten nejlepší support a v budoucnu může i vydělávat pěkné peníze, které nejsou zastropované. 🙂

Tým Cestování na poradě

Máš také obchodního ducha a líbí se ti náš produkt? Mrkni na naše volné židle, vyber kategorii a tým, který tě nejvíce a táhne dej nám o sobě vědět. Těšíme se!

Aktuální nabídky volných židlí

Jak se vám článek líbil?

Aneta Vopálková

HR Specialist Senior

Nahoru